Stockholm

Supporttekniker till vår IT-Servicedesk

Grant Thornton är ett tillväxtföretag inom revisions- och rådgivningsbranschen. Vi hjälper ägarledda entreprenörsföretag att växa och utvecklas. Många medarbetare beskriver miljön som både positiv och dynamisk. Vi är över 1200 medarbetare på 24 kontor i Sverige och är ett medlemsföretag inom Grant Thornton International. Vi stödjer entreprenörer i de ekonomiska frågorna inom våra affärsområden revision, ekonomiservice, skatt och rådgivning.

Vår IT-avdelning är just nu inne i en spännande tid av förändring och vi vill att vårt supportteam ska växa. Tjänsten är en tillsvidareanställning baserad på vårt huvudkontor i Stockholm. Kanske är det du som kommer att vara med och föra oss framåt och bidra till branschens bästa Servicedesk?

 

Rollen 
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Stockholm där vår IT-avdelning arbetar centraliserat mot vår verksamhet över hela Sverige. Av ca 25 medarbetare på IT-avdelningen arbetar fyra av dem i vår servicedesk. I denna roll kommer du att arbeta operativt tillsammans med din teamleader och i nära samarbete med övriga kollegor på servicedesk. Rollen kommer även innebära att bidra till att utveckla och transformera servicedesk till en modern och verksamhetsnära stödfunktion med en genomgående hög kvalitet och ett tydligt fokus på slutanvändaren. I rollen erbjuds du också att driva och själv ansvara för uppgifter utanför dina ordinarie uppgifter och ansvarsområden.

 

Vem är du?
För att lyckas i rollen har du förmågan att uppmärksamma problem och ser till att lösa dem med ett tydligt kvalitetstänk och med ett stort fokus på service. Som person har du förmågan att analysera och prioritera dina arbetsuppgifter metodiskt. Du är en driven och engagerad person som tar eget ansvar och vill göra skillnad för våra medarbetare. Du som person har även en god omvärldsuppfattning och är intresserad av att införa moderna verktyg och processer.

Du har även:

  • Minst 2 års bred erfarenhet av att arbeta i en IT-servicedesk
  • Supportkunskap av Windows 10 med Office 365
  • Supportkunskap av telefoni och Iphone

Meriterande är om du har erfarenhet av:

  • Större supportorganisationer
  • Outsourcing verksamhet
  • Dokumentation och FAQ
  • Upprättande av självbetjäningslösningar och automatisering
  • Affärssystemen Hogia, Palette, Nordstedts Skatt eller andra revisionsverktyg
  • Telia och Intune

 

För att trivas och bli framgångsrik hos oss ser vi att du lever upp till Grant Thorntons framgångsfaktorer. I stora drag betyder det att vi söker dig som investerar tid i dina relationer, tar initiativ och antar utmaningar samt har en positiv inställning och visar engagemang i det du gör. Vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess. Vi verkar för en jämnare könsfördelning och därför ser vi gärna kvinnliga sökanden till denna tjänst.

 

Vill du arbeta på vår IT-avdelning i Stockholm? 
Skicka då in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 20 december. Urval och intervjuer sker löpande. Tillträde av denna tjänst sker omgående, enligt överenskommelse.

Om du har några funderingar kan du kontakta rekryterande chef David Askell, david.askell@se.gt.com.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Vill du vara med och stötta Sveriges tillväxtbolag?

Grant Thornton är en konsultbyrå inom revisions- och rådgivningsbranschen. Vi hjälper ägarledda entreprenörsföretag att växa och utvecklas. Många medarbetare beskriver miljön som både positiv och dynamisk. Vi är över 1250 medarbetare på 24 kontor i Sverige och är ett medlemsföretag inom Grant Thornton International. Vi stödjer entreprenörer i de ekonomiska frågorna inom våra affärsområden revision, ekonomiservice, skatt och rådgivning.

Kontakta oss